SAA Onlinegruppen – Protokoll för praktiskt möte
Datum:
2/8 2024
Antal närvarande:
1. Val av ordförande:
Ludvig
2. Val av sekreterare:
Linn
3. Val av justerare:
Joel
4. Genomgång av föregående protokoll.
November 2023
Godkänns utan justeringar
5. Kan föregående protokoll läggas till handlingarna? Ja/Nej
Nej
6. Frågor från föregående protokoll som ska föras över till detta möte:
–
7. Anmälan av övriga frågor:
– Intergroup och representant
8. Rapport från kassören:
Tillräckligt med pengar för zoomavgift.
I november kommer en faktura för hemsidan.
Förra året fick de pengar från den fysiska gruppen som fanns förra året.
10. Gruppens servicepositioner:
GSR (GruppServiceRepresentant):
Joel visade intresse och röstades in som GSR
Vice GSR:
–
Kassör:
(Joel H från tidigare)
Vice kassör:
–
Sekreterare:
–
Vice sekreterare:
–
Hemsidesansvarig:
M.
Talaransvarig:
–
En medlem bör ej sitta på en serviceposition längre än två år och årliga omval sker på det praktiska mötet i september. En medlem kan dock när som helst välja att avsäga sig ansvaret och be om att få lämna över till någon annan medlem.
11. Övriga frågor:
Vi diskuterar intergroup och representant. Folk är öppen till förslaget men det tilläggs också att vi antagligen är för få medlemmar i Sverige för att starta en intergroup eller area. Förslaget är att samlas ihop alla SAA Sverige medlemmar för att diskutera en sådan här framtid innan man försöker få igång Intergroup eller Area och inte hänger på några få medlemmar.
12. Mötet avslutas.
13. Protokoll justeras av:
Joel
Ifyllda protokoll sparas och namnges ”onlinegruppen protokoll ååmmdd” och mailas till info@saasverige.se
Hemsidesansvarig ansvarar för att protokollet läggs upp på hemsidan.